Watch your stuff! - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Esther Smit - WaarBenJij.nu Watch your stuff! - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Esther Smit - WaarBenJij.nu

Watch your stuff!

Door: essie

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 Maart 2011 | Bolivia, Copacabana

Ola Che!

Het is weer even geleden en ik ben dan ook even van de wereld geweest, wat betreft internet en telefoon, maar hier ben ik weer!

Na het paardrijdenis er weer een hoop gebeurd! Dus tijd voor een kleine update. Na 2 dagen bijkomen van zadelpijn enzo, zijn we met de trein naar Oruro gegaan om daar carneval te vieren. Oruro is the place to be in Bolivia voor carneval en dat bleek wel, want het was een hel om slaapplekken te zoeken. We hebben in Tupiza internet afgezocht en uiteindelijk via Facebook iemand gevonden die een plek aanbood bij familie thuis. Oke, doen! Dan kunnen we in ieder geval ergens slapen.

Vanaf de trein werden we door een vriend van de jongen waar we contact mee hadden opgehaald en naar het huis van zijn ouders gebracht en moesten we aan de overkant in een garage met mensen uit de buurt een biertje meedrinken. vervolgens kwam Mauritius, die jongen van de slaapplek en gingen we naar het huis waar we sliepen. Een super lieve familie en prima plekken om te slapen.

Carneval zelf was chaos, maar leuke chaos! Spuitbussen met schuim, waterpistolen, waterballonnen, poncho´s en owja er was ook nog een parade! Haha, geweldig! Btje jammer alleen dat mensen gigantisch dronken werden, niet meer leuk dronken maar niet meer kunnen lopen of staan dronken en dat voor 2 dagen, bizar, maar goed schijnt erbij te horen. Parade was ook heel gaaf. We zaten op een tribune en moesten via de achterkant tussen de benen door kruipen om bij de plek te komen. Aan het einde van de dag, lukte het niet en wilden we het via de voorkant proberen. Ik had een klein tasje bij me, die een klein stukje onder mijn jas uitstak.. Onder de tribunes door, kreeg ik bier in mijn gezicht gegooid en riep ik Ilse! Zij trok mij aan mijn arm door de mensen heen,m maar duurde even voordat dat lukte. Toen zagen we dat ze een snee met een mes in mijn tasje hadden gemaakt!! Maat gelukkig waren het 3 lagen en hebben ze niets kunnen pakken! Ik blij!!

Zo dat was een. Vervolgens zijn we vanuit Oruro naar Cochabamba gegaan, omdat daar het weer in ieder geval goed scheen te zijn. La Paz en de rest was allemaal regen. Daarvandaar door naar Santa Cruz omdat we naar een National Park wilden en toen kwam het idee om de boot naar Trinidad te pakken, oke leuk! Duurt 3 a 4 dagen.
Wij naar het dorp waar we de boot moesten nemen en de bootzou de volgende dag gaan. Stempel moeten halen bij een kantoortje, wat van dHet Bolivisaanse leger is, haha en op naar de boot. Maar natuurlijk gaat hij nog een dag later, maar wel vroeg. Eerst nog een hangmat gekocht om in te slapen op de boot en onzelf installeren en we kunnen gaan!

Oke vertrek met de boot, waar we ook de nacht hebben doorgebracht, na een paar uur komen we vast te zitten op een boomstam.. Na 2 uur weer los, maar na 3 uur varen weer vast, een zandbank dit keer.. Lekker dan en na 24 uur vastliggen zijn we eindelijk weer los! Vervlogens nog paar uur varen in het licht, slapen en volgende dag weer vast komen te zitten op een zandbank!! We hadden dan ook een boot met diesel bij ons die behoorlijk die was en naar de grens van Brazilie getransporteerd werd.
Nog een nacht op dezelfde plek slapen, en dit keer kregen we gezelschap ´s nachts... Geen idee wat het was eerst en we stonden beide doodsangsten uit. Telkens liep er wat om onze hangmatten heen :S... Volgende ochtend navraag gedaan en bleken apen te zijn, die tussen onze spullen aan het snuffelen waren! Hahaha!
Na 4 dagen geen meter te zijn opgeschoten, komt een andere boot die terug gaat naar de haven helpen en vraagt de kapitein of we mee terug willen met hem, want het duurt nog wel 4 of 5 dagen, dus dat kan dnog wel een week duren en zoveel tijd heb ik niet meer! Dus wij weer terug naar de haven en het dorp waar we waren begonnen..

Maar het was wel een mooie trip over de rivier in de Amazone, btje jammer van de muggen maar daar kom je niet onderuit en we hebben zoetwaterdolfijnen e, apen en ara´s gezien!

Vanuit het dorp, eerst op de brommer en een gedeelde taxi nemen ( 9 man in 1 taxi past makkelijk) om een klein busje naar Cochabamba te nemen! Daar een bus gepakt naar la paz en heel toevallig hadden Chris en Loes, van de tijd in Buenos Aires ook een bus, alleen 15 min. eerder naar la paz! Wat een toeval! Dus nog even bij kunnen praten.

Halve dag in La Paz, hele drukke stad, maar wel leuk vor een dagje, daarvandaan naar Copacabana en heb ik vandaag een trip gedaan naar Isla del Sol, waar het volgens de Inca´s is begonnen en de zon is geboren, erg mooie trip ook.

Dit is tegelijkertijd weer mijn trip alleen. Ilse en ik zijn in La Paz opgesplitst, omdat mevrouw nog 4 maanden meer heeft om te reizen en ik weer bijna naar huis moet! Maar nog paar hoogtepunten! Morgen opweg naar Machu Pichu! Ben benieuwd, wordt een dure grap, maar Bolivia was heel goedkoop dus kan er wel vanaf ...

Ik weet niet of er nog een laatste verhaal vanuit Zuid Amerika gaat komen, maar ik laat nog wel van me horen!

Besitos!

  • 19 Maart 2011 - 08:46

    Leen En Willy:

    Hoi Esther,
    Wat een belevenissen!! GENIET nog van je laatste dagen daar!!
    Groetjes

  • 20 Maart 2011 - 19:00

    Ine En Hans:

    Hi Essie,

    Hou jij je tassie effe vast!
    Nou das goed gelukt in elk geval.
    Beter een snee in je tassie dan een mes tussen je ribben. Verder nog veel plezier, je komt op een mooie tijd terug. Het gaat hier net een beetje mooi weer worden.

    Gr uit Zeeland

  • 23 Maart 2011 - 17:23

    Teun En Heleen:

    Hoi Essthertjuh,
    Je had echt mazzel met je tas zeg en wat stoer die snuffelende apen.
    Nou héél véél plezier nog.

    Lieve groetjes uit Bodegraven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Copacabana

Zuid Amerika

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2011

Watch your stuff!

03 Maart 2011

Op naar het goed(kope) leven!

16 Februari 2011

Tucuman here we come!

04 Februari 2011

Liftend naar Chili

25 Januari 2011

El fin del mundo
Esther

Actief sinds 29 Nov. 2010
Verslag gelezen: 1195
Totaal aantal bezoekers 9367

Voorgaande reizen:

10 December 2010 - 05 April 2011

Zuid Amerika

Landen bezocht: