Liftend naar Chili - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Esther Smit - WaarBenJij.nu Liftend naar Chili - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Esther Smit - WaarBenJij.nu

Liftend naar Chili

Door: essie

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 Februari 2011 | Chili, Santiago de Chile

Hey Allemaal!

Zo in de laatste tijd is er weer een hoop gebeurd!

Laatste dag in ushuaia heb ik nog een wandeling gemaakt naar een heel mooi afgelegen weer, waar we door een soort moeras moesten lopen om er te komen. Mooie tocht en een heel mooi meer, alleen toen ook weer de hele weg terug, met 2 braziliaanse, een duits meisje en een argentijn.
Inmiddels waren er ook nog een aantal australische meiden aangekomen in ons hostel en vandaag is het Australia Day, de dag dat de Engelsen in Australie zijn aangekomen, en dat moest gevierd worden. Dus met een drankje en later nog een drankje in de kroeg werd het steeds later. Alleen moest ik om 5 uur in de ochtend mijn bus halen om naar El Calafate te gaan. Dus na 2en had ik het gehad en ging terug naar het hostel.
Nog heel even een klein tukje doen en dan naar de bus. 2 wekkers gezet en heel even min ogen dicht.

Toen schrok ik wakker en keek op mijn wekker 5.15 uur, schit! Dat was mijn bus! Ik naar de receptie gerend om te vragen of ik nog wat kon doen en het enige wat hij zei was, moet je maar beneden bij de busterminal kijken.
Dus ik met mn tas os op mijn rug naar beneden gerend en natuurlijk waren de bussen al vertrokken en er gaan maar 2 bussen op een dag en allebei om 5 uur in de ochtend...
Toen heb ik een taxi aangehouden en in het spaans mijn probleem uitgelegd, want ik had alles naar el calafate en de volgende dag door naar el chalten al geboekt, dus ik moest weg die dag! Hij zei dat ik maar naar het bureau van de taxi moest gaan daar op de hoek. Toen heb ik gelukkig een taxi kunnen nemen en heeft hij met 140 km per uur door de bergen gereden ( max. 80 km/h) om de bus in te halen en het was gelukt! Na een uur scheuren, stond de bus in een ander dorp! ow gelukkig!! En toen kon ik alsnog door naar El Calafate.


In het hostel daar was Ilse ook, een nederlands meisje die ik in Ushuaia heb leren kennen en met wie ik nog een stukje door zou gaan reizen. De volgende dag hadden we een excursie naar de gletsjer Perito Moreno, super mooi en heel groot!30 km lang en 5 km breed. Hij groeit met 2 meter per dag en hij beweegt continue. Het is net of het onweert als er steeds scheuren inkomen, heel bizar om te horen! Maar wel heel erg mooi ook om te zien hoe er soms gigantische stukken afbreken en in het water vallen.

De volgende dag hadden we ´s ochtends de bus naar El Chalten, een klein behoorlijk toeristisch dorpje wat pas in 1985 is ontstaan en nu uit de grond wordt gestampd.
Daar hebben we een aantal wandelingen gedaan, waaronder 1 naar Fitz Roy, een beroemde berg hier, wat 8 uur lopen was in totaal, een behoorlijk eind en een flinke klim aan het einde... Maar 3 dagen heerlijk gelopen en gigantische zere voeten gekregen daar, maar het was het waard!

Vervolgens wilden we na 3 dagen daar naar richting Bariloche, meer naar het noorden, maar de bus daarheen is behoorlijk duur! Dus Ilse en ik hadden besloten maar te gaan liften :). Eerst nog de bus vanuit El Chalten terug naar El Calafate omdat het daar geen doen was om te liften en daar aan het einde van de middag begonnen.

Na een half uur de eerste lift naar Rio Gallegos, hij zou zo terugkomen, maar toen hij terug kwam zei hij dat hij niet meer ging omdat het weer daar slecht is... Oke, balen, nog maar even proberen en binnen no time weer iemand die daar ook heen gaat.
Het is eigenlijk totaal niet de richting waar we heen wilden, maar terug waar we vandaan kwamen... Toch maar doen, want daar is de nationale route en is het makkelijker om een lift te krijgen. Vervolgens daar in 5 min een truck die helemaal naar boven rijdt te pakken! Hup erin en mee met de truck richting buenos aires! We konden zelfs in zijn andere bed in de truck s nachts slapen en de volgende ochtend weer door naar boven!

De volgende ochtend reden we vroeg weer door en kregen we s middags ook een lunch die werd gemaakt tussen 2 vrachtwagens op de grill, vlees en brood, super lekker!
We zijn in Rividavia uitgestapt en hebben daar weer een lift gekregen, alleen gingen zij, vader en dochter naar Chili! oke, dan gaan we wel mee! En zo zijn we nu in Chili beland, een kleine stad, in een soort blokhut, wat heel erg gezellig is!

Vanaaf gaan we door naar boven met de boot naar puerto Montt, 22 uur op de boot en we stappen om 12 ur vanacht op... ook in Chili, vanuit daar willen we door naar een eiland isla Chiloe, wat erg mooi schijnt te zijn. en vervolgens weer terug naar argentinie!

Jullie horen weer van me als er nieuwe verhalen zijn!


Liefs Essie! xxx

  • 04 Februari 2011 - 18:32

    Maaike:

    Top verhalen weer! Blijf lekker genieten, maar volgens mij hoef ik je dat niet te zeggen :)

    Liefs

  • 04 Februari 2011 - 20:46

    Jerney & Lisette:

    Hoi Meid! Heerlijk verhaal en wat maak jij allemaal mee! Geniet er van en tot snel ;)! Muchos Besos

  • 13 Februari 2011 - 11:50

    Ria Collega Van Je M:

    Ongelooflijk wat maak jij een hoop mee,
    wel spannend!!Als ik nog jong was in deze tijd had ik er ook uitgehaald wat er in zat.haha

    Goede reis voorzichtig groetjes van Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Zuid Amerika

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2011

Watch your stuff!

03 Maart 2011

Op naar het goed(kope) leven!

16 Februari 2011

Tucuman here we come!

04 Februari 2011

Liftend naar Chili

25 Januari 2011

El fin del mundo
Esther

Actief sinds 29 Nov. 2010
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 9375

Voorgaande reizen:

10 December 2010 - 05 April 2011

Zuid Amerika

Landen bezocht: