Tucuman here we come! - Reisverslag uit Amaichá del Valle, Argentinië van Esther Smit - WaarBenJij.nu Tucuman here we come! - Reisverslag uit Amaichá del Valle, Argentinië van Esther Smit - WaarBenJij.nu

Tucuman here we come!

Door: essie

Blijf op de hoogte en volg Esther

16 Februari 2011 | Argentinië, Amaichá del Valle

Zo! De boot van Puerto Montt ging dus niet om 12 uur maar 6 uur in de ochtend. We moesten er om 12 uur zijn en konden om hlaf 2 de boot op... En vervolgens hadden we dus al van te voren voor de volgende nacht een hostel geboekt, maar dat was dus niet nodig! Gelukkig kon ik nog even snel een mailtje sturen, alleen geen idee wat de reactie is, dat zien we pas als we er zijn aangekomen! De trip op de boot was geweldig! Eerst lekker slapen, vervolgens op tijd op, klein ontbijtje gekregen en hele dag met mooi weer op het dek zitten. Eerst kwamen de pinguins tevoorschijn, vervolgens zeehonden, nog een paar zeeleeuwen, toen dolfijnen en daarna ook nog een paar walvissen! Echt heel gaaf! een kwam vlak voor onze boot boven water! Wow wat een ervaring!
Uiteindelijk dus in Puerto Montt en daar in Casa Paula aangekomen, wat een heel schattig huisje bleek te zijn van een vrouw die kamers verhuurd. Met nog een fransman huren we voor die dag een auto en gaan we naar het eiland Chiloe. Best mooi maar niet heel veel bijzonders, komt misschien ook omdat we al veel extreem mooie dingen hebben gezien.

Daar nachtje blijven slapen en volgende ochtend er weer vandoor om verder te liften naar Bariloche, in het seven Lake district. Schijnt ook erg mooi te zijn. We hebben een aantal hele leuke en gezellige mensen leren kennen tijdens het liften! En het is goed om spaans te oefenen! Voor we in Bariloche komen, worden we in een dorpje afgezet, waar ze super lekker chocolade hebben, daar staat het ook bekend om en dat hebben we geweten ook! haha!
In Bariloche hebben we fietsen gehuurd en de omgeving met de fiets leren kennen. Nou dat hebben we geweten ook! Downhill is erg leuk, alleen de stullen uphill zijn echt een hel!! Verschrikkelijk, maar oke, goed voor de beenspiertjes!

Vanuit Bariloche zijn we doorgegaan naar Mendoza! Weer liftend en in 2 dagen waren we weer 1000 km verder! Mendoza, HET wijngebied van Argentinie! dus daar moeten we natuurlijk een wijntourtje doen! Weer op de fiets.. Maar gelukkig is het hier vlak, en is het goed te fietsen allemaal. En met een gezellig groep, mix van nederlanders, engelsen en eem argentijnse! Mendoza is een grote stad en aangezien we daar in het weekend waren, moest er even gestapt worden natuurlijk! Dat was een mooie avond met nederlanders, engelsen en australiers!

Vanuit Mendoza wilden we in eerste instantie weer verder liften naar boven, maar hiervandaar lopen gigantisch grote wegen en weinig trucks, dus hebben we besloten maar weer eens de bus te pakken en vanuit Tucuman in het Noorden naar klein dorpje te gaan Amicha del Valle, vlakbij Salta. Hier zitten voornamelijk argentijnen die nu op vakantie zijn en kunnen we weer ons spaans oefenen! Om hier te komen moesten we met een bus door een vallei heen, wat super mooi was en vanuit et soort van regenwoiud overging in vallei aan de andere kant van de bergen met catussen en ruige bergen. Weer een totaal andere omgeving hier dus, maar ook erg mooi!

Zo vervolgens gaan we straks weer verder naar het noorden om dan naar Bolivia te gaan!

Hasta Luego! xxxx

• 16 Februari 2011 - 23:55

Lisette:

Heerlijk weer Es! De tijd vliegt ook voorbij geloof ik bij jou! Hier ook, de 2 weken Costa Rica zitten er alweer op :(! Geniet van je trip, het klinkt heerlijk! xx

• 17 Februari 2011 - 07:50

Hedy:

Jeetje Es, wat een ervaringen doe je op: Geweldig !! Fijn dat je zo volop aan het genieten bent.
    Take care !

Liefs en knuffel,
    Hedy

• 17 Februari 2011 - 18:24

Tante Ine & Ome Hans:

He globe trotter, gaat je goed zo te lezen. Jammer dat we net de vijfer hebben gedempt, anders had je wel een dolfijn of een walvis mee kunnen nemen. Nog 46 dagen te gaan. Zal wel saai zijn als je hier weer terug bent. Nou verder alleen lokaal nieuws.
    Ine heeft hete thee over haar kruis gekiept, is niet fijn maar gaat alweer beter. De tunnel onder het kanaal op walcheren is klaar zodat ik erg soepel naar mijn werk kan. Mogen straks 130 km naar Bergen op zoom .Moet beton gaan storten in de tuin. Van het weekend party met de band ""band over"" je weet wel van ons feestje. 2mrt verkiezingen een hoop rotzooi bij de Arabieren en Elsje ben ik vergeten te lezen vanochtend. greetings Grijpskerke

• 21 Februari 2011 - 14:39

Anneke... En De Rest:

Heee Es...wat gaaf om je verslagen te lezen, ben best wel een beetje jaloers hoor !!!!!!!
    Geniet er nog laar lekker van,voor je het weet.........!!!!
    Dikke kus van ons!!!!!!

• 26 Februari 2011 - 11:30

Linda En Jan Willem:

Hier weer eens een berichtje van ons. Dus we kunnen nu ook in frankrijk samen fietsen? Daar hebben ze liften voor omhoog! De vakantie zit er van je ouders weer bijna op. Verse sneeuw wat willen ze nog meer!
    Hier gaat alles goed alleen nu vieze regen. Ze zeggen dat we een mooi voorjaar krijgen. Dus ook goed om je golven weer op te pakken. Nog een maandje dat zit het er weer op voor je. Nog heel veel moois toegewenst en pas op je zelf. Lvgr Linda en Jan Willem